2010. május 16., vasárnap

Paradicsomos penne


  
Ez az egyik kedvenc gyorskajám: percek alatt kész van, nagyon finom, s ráadásul egészséges is. A paradicsom piros színét adó likopin az egyik leghatékonyabb antioxidáns, rendszeres fogyasztása csökkentheti egyes rákfajták kialakulásának kockázatát, sőt, még daganatterápiákban is sikerrel alkalmazzák. Tudományos kísérletek szerint a likopin sokkal jobb hatással van szervezetünkre, ha valamilyen feldolgozott készítményként (pl. püré, szósz) fogyasztjuk. Mindig valamilyen olajjal együtt a legjobb bevinni - az olíva tökéletes -, mivel olajos-zsíros közegben jobban felszívódik. A fűszeres paradicsomszósz ezért tökéletes választás. ;-)
   
Hozzávalók
  • paradicsompüré és sűrített paradicsom
  • paradicsomlé
  • olívaolaj
  • vöröshagyma
  • fokhagyma
  • bazsalikom
  • oregano
  • majoranna
  • kakukkfű
  • rozmaring
  • őrölt bors
  • nádcukor

Elkészítés
A vöröshagymát apróra kockáztam, majd olívaolajon megdinszteltem. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát, és pár másodperc alatt összepirítottam. (Sokáig nem jó pirítani a fokhagymát, mert megkeseredhet.) Ezután hozzáadtam a sűrített paradicsomot, a paradicsompürét, és kevés paradicsomlével hígítottam. Sóztam, borsoztam, cukroztam, majd a felsorolt zöldfűszerekből is adtam hozzá. (A bazsalikom és az oregano dominált, a majoranna, kakukkfű és rozmaring csak a pikantéria miatt került bele, apró adagban.) Pár percig rotyogtattam, majd a kifőtt pennére szedve tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése