2011. július 27., szerda

Tejfölös borsópörkölt

 
 
Mivel nyaraláskor is jól esik a házi koszt, és az első pár nap időjárása nem kedvezett a bográcsozásnak, nem riadtam vissza a bükkszentkereszti kis faház rezsójától és a mini konyhafülkétől. Persze bonyolult étel szóba sem jöhetett, így barkácsoltam össze kb. fél óra alatt a képen látható borsópörköltet. Természetesen bármilyen, akár többféle zöldséggel is készíthető, vagy kolbásszal, esetleg szalonnával, sonkával is dúsítható. Ez most egy egyszerű alapverzió lett, de mivel nagyon finom és gyorsan összedobható, így biztosan más variációkban is ki fogom próbálni.
 
Hozzávalók:
  • 1 üveg zöldborsókonzerv (fagyasztottból finomabb, de a nyaralás miatt korlátozottak voltak a lehetőségek :-)
  • 2 kisebb fej vöröshagyma
  • kevés vaj
  • őrölt pirospaprika
  • só, őrölt bors
  • kb. 3 dl tejföl
  • száraztészta
  
Elkészítés:
  • Az apróra kockázott vöröshagymát kevés vajon megfonnyasztottam, majd a zöldborsókonzerv levéből egy picit ráöntve fedő alatt kb. 15 percig pároltam. (Nem sóztam, mert a konzerv egyébként is nagyon sós szokott lenni.)
  • Míg a hagyma párolódott, kifőztem a tésztát.
  • A megpárolódott hagymára szórtam egy kevés őrölt pirospaprikát és borsot, elkavartam, hozzáadtam a zöldborsót a maradék levével együtt, belekerült a tejföl is, majd egy-két percig forraltam. Végül a kifőtt tésztára szedve tálaltam.
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése