2011. augusztus 9., kedd

Tejszínes-tárkonyos zöldségleves

 
  
Pikáns vegyes zöldségleves tárkonnyal fűszerezve, tejszínnel és tejföllel sűrítve. Másnapra összeértek az ízek és még finomabb lett, és egy kicsit be is sűrűsödött.
  

  
Hozzávalók:
  • 4 szál sárgarépa
  • 3 szál petrezselyemgyökér
  • 4 db közepes méretű burgonya
  • 1 üveg zöldborsókonzerv
  • 2 fej vöröshagyma
  • kb. 6-7 gerezd fokhagyma
  • kevés olívaolaj
  • só, őrölt fehérbors
  • szárított morzsolt tárkony
  • só- és adalékszermentes natúr ételízesítő (szárított zöldségekből készült)
  • 2,5 dl főzőtejszín
  • 3 dl tejföl
  • 1 csapott evőkanál liszt
 
Elkészítés:
  • A burgonyát, a sárgarépát és a petrezselyemgyökeret megtisztítottam, megpucoltam és feldaraboltam.
  • A megtisztított és apróra kockázott vöröshagymát kevés olívaolajon megfonnyasztottam, majd a feldarabolt zöldségeket rászórtam és folyamatosan kevergetve átforrósítottam. Felöntöttem vízzel és fedő alatt párolni kezdtem.
  • Amikor felforrt sóztam és borsoztam, hozzáadtam a fokhagyma felét (zúzva), került bele egy kevés só- és adalékszermentes natúr ételízesítő, és persze tárkony.
  • Amikor a zöldségek megpárolódtak hozzáöntöttem a zöldborsókonzervet (levével együtt) és a tejszínt. Hozzáadtam a fokhagyma másik felét (zúzva), és tettem bele még egy kevés tárkonyt. Végül a lisztből és a tejfölből kevert habarással besűrítettem, és egy-két perc forralás után tálaltam.
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése