2013. február 2., szombat

Paprikás krumpli

   
     
    
Igazi hungarikum ez a parasztos étel, de akárcsak a pörköltöt, ezt is mindenki másként főzi: ahány ház, annyi paprikás krumpli. Az enyémbe most a kolbász mellé szalonna is került, és természetesen jó leveses lett, mert nekünk úgy az igazi.
    
Hozzávalók:
  • 2,5 kg burgonya
  • 25 dkg parasztkolbász
  • 15 dkg bacon szalonna
  • 2 db nagyobb vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 db paradicsom
  • 1 db zöldpaprika
  • 2 teáskanál őrölt pirospaprika
  • őrölt tarkabors
  • bio ételízesítő
      
Elkészítés:
  • A vöröshagymát apróra kockáztam, a kolbászt felkarikáztam, a bacont felkockáztam.
  • A paprikát és a paradicsomot feldaraboltam.
  • A burgonyát meghámoztam, megmostam, majd nagyobb kockákra vágtam.
  • A kolbászt és a bacont egy nagyobb edényben alacsony hőfokon pirítani kezdtem. Amikor már némi zsírt eresztett, hozzáadtam a kockázott vöröshagymát, és folyamatosan kevergetve megfonnyasztottam. Hozzáadtam a paprikát és a paradicsomot, és pár percig fonnyasztottam.
  • Hozzáadtam a zúzott a fokhagymát és az őrölt pirospaprikát, majd alaposan elkevertem. Beletettem a krumplit, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Sóztam, borsoztam és szórtam bele egy kevés bio ételízesítőt, majd fedő alatt alacsony hőfokon addig főztem, amíg a burgonya megpuhult.
  • (Aki nem szereti hosszú lében, kevesebb vizet tegyen hozzá, és a főzés vége felé vegye le a fedőt, hogy a lé elfőjön.)
           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése