2018. január 23., kedd

Szuper reggeli - almás fahéjas zabkása



Igazi szuper reggeli, fitt és finom napindító agy- és testturbó. Este gyorsan összedobható, mehet az üvegbe, másnap reggel pedig bekanalazzuk. Aztán indulhat a nap.
  
A recept két személyre szól, de ez étvágytól és aktivitástól is függ, jóllakhat vele akár három irodista is ha egész nap csak ülnek. ;-) Ha az étvágyuk sem nagy, akkor akár még négy is. :-o De hogy finom és egészséges, az tuti.
  
A hozzáadott folyadék mennyisége attól függ, hogy sűrűn, harapnivalóan (mint olasz tésztánál az al dente) szeretjük, vagy már-már szinte folyósan. Ha igazán ragacsosan szeretjük, akkor egy egység zabpehely és fél egység folyadék legyen az arány (így szerintem brutális), ha jó hígan, akkor egy egység zabpehely és két és fél egység folyadék. Ízléstől függ, érdemes próbálgatni, hogy kinek melyik jön be. Meg persze hangulattól is függ. Elrontani nem lehet, max az állaga lesz változó.
  
A folyadék lehet csak víz, fele tej és fele víz, vagy alternatív tej (mandula, rizs, szója, zab stb.) is használható. Mivel nem vagyok tej-ellenes, nálam kb. fele víz fele tej a kultivált arány. Így szerintem kiegyensúlyozott íz a végeredmény.
  
És a kicsit hosszúra nyúlt bevezető után íme a recept:
  
  
Hozzávalók:
  • 1 db nagyobb méretű golden alma
  • 10 dkg apró szemű zabpehely
  • 2 dl víz
  • 1,5 - 2 dl zsírszegény tej
  • őrölt fahéj ízlés szerint
  • 1 csipet só

Elkészítés:
  
  • Az almát meghámoztam és lereszeltem, majd egy lábasban alacsony hőfokon párolni kezdtem.
  • Amikor az ama "összeszuttyadt", hozzáadtam a fahéjat és a sót, majd elkevertem.
  • Hozzáöntöttem a folyadékot és felforraltam.
  • Amikor felforrt, beleszórtam a zabpelyhet és alacsony hőfokon néhány  percig forraltam.
  • Amikor már nagyjából kihűlt üvegekbe kanalaztam, és a másnap reggeli lakmározásig hűtőben tároltam.
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése