2020. június 23., kedd

Tejszínes májas tészta cukkinivel



 
Még mindig nem unjuk a májat. :-) Most tésztás verzióban készült, a májas tejszínes ragut a főtt tésztával és némi reszelt sajttal összekevertem, tepsibe öntöttem és összesütöttem. Másnapra még jobban összeértek az ízek, és sokkal szebben szeletelhető lett.
  
Hozzávalók:
  • 1 kg csirkemáj
  • 5 dkg vaj
  • 3 db közepes méretű vöröshagyma
  • 10 gerezd fokhagyma
  • frissen őrölt tarkabors
  • majoranna
  • 1,5 dl száraz rozé
  • 3 db cukkini
  • 5 dl tejszín
  • frissen reszelt szerecsendió
  • 15 + 5 dkg sajt reszelve (ementáli)
  • 1 zacskó száraztészta (500 g)
 
Elkészítés:
  • A májat megtisztítottam, majd kockákra vágtam.
  • Az apróra vágott hagymát a vajon megfonnyasztottam. 
  • Hozzáadtam a májat, és minden oldalát átsütöttem. Belekerült a fokhagyma fele zúzva, borsoztam, szórtam bele majorannát, öntöttem rá rozét, és fedő alatt párolni kezdtem.
  • Közben a cukkinit felkockáztam és a májhoz adtam, majd együtt pároltam tovább. 
  • Amikor megfőtt, (se a máj, se a cukkini nem igényel sok időt, kb. max 15 perc) beleöntöttem a tejszínt, hozzáadtam a fokhagyma másik felét zúzva, reszeltem bele szerecsendiót, és egy-két percig forraltam, majd megsóztam.
  • A tésztát sós vízben kifőztem, leszűrtem, és egy nagy tepsibe öntöttem. Rászedtem a májas ragut és 15 dkg reszelt sajtot, majd összekevertem. A tetejére került még kb. 5 dkg reszelt sajt.
  • Előmelegített sütőben 185 fokon addig sütöttem, míg a teteje pirulni kezdett.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése