2021. április 9., péntek

Kenyérlángos

 

  
  

Egyszerű kenyértésztából készítettem, igazából egy jó kis vastag tésztás pizza, "klasszik vásári" feltéttel. Sokáig hagytam kelni, még megpakolva is, így belül könnyű és puha lett, kívül roppanós.  Frissen az igazi, de másnap hidegen is remek volt.
  
  
Hozzávalók a tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 1 csapott teáskanál só
  • 1,2 dl langyos tej
  • 1 evőkanál cukor
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1,25 dl langyos víz
  • 2 evőkanál étolaj
   

Hozzávalók a feltéthez:
  • 2,5 dl tejföl
  • 3 gerezd fokhagyma
  • frissen őrölt tarka bors
  • 1 nagyobb vöröshagyma vékony csíkokra vágva
  • 15 dkg kolozsvári szalonna kockázva
  • 25 dkg sajt reszelve
  
Elkészítés:
  • Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttattam.
  • A lisztet egy tálba szitáltam, hozzákevertem a sót, majd beleöntöttem a felfutott élesztőt.
  • Hozzáadtam a langyos vizet és az olajat is, és rugalmas tésztává gyúrtam. Addig dagasztottam, míg a tészta hólyagos lett.
  • Meleg helyen, lefedett tálban kb. egy órán át kelesztettem.
  • A sütőt előmelegítettem 200 fokra.
  • A szépen megkelt tésztát sütőpapírral bélelt tepsire nyújtottam, egészen a széléig kihúzva.
  • A tejfölben elkevertem a zúzott fokhagymát és a borsot, majd a tésztára kentem.
  • Rászórtam a szalonnát, a hagymát, végül a sajtot.
  • 20 percig meleg helyen kelesztettem a megpakolt lángost, míg szépen megemelkedett.
  • 200 fokos sütőbe toltam, a sütés vége felé amikor pirulni kezdett visszavettem 180 fokra. Kb. 30 percig sült összesen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése