2009. január 31., szombat

Mojito

  



   
Bár a forró Kubában volna az igazi, azért a magyar télben is pezsdítő egy jéghideg mojito. Tengerpart helyett a meleg szobában. :-)
   
Hozzávalók
  • 1 db lime
  • egy ág menta
  • 5 cl fehér rum (Bacardi)
  • cukorszirup
  • jég
  • szénsavas ásványvíz
   
Elkészítés
   A koktél összeállítása előtt elkészítettem a cukorszirupot. Egy edényben melegíteni kezdtem egy kevés vizet, majd közben hozzáadtam ugyanannyi cukrot, és folyamatosan kevergetve felforraltam. Egy percig hagytam forrni, majd levettem a tűzről és lehűtöttem.
A lime-ot alaposan megmostam, hosszában négy részbe vágtam, és a pohárba dobtam. Rászórtam a mentaleveleket, ráöntöttem egy kevés cukorszirupot és a rumot, majd - törőfa helyett jobb híján egy fakanál nyelével - enyhén összezúztam az összetevőket. Jeget dobtam rá, felöntöttem szénsavas ásványvízzel, majd egy hosszú kanállal összekevertem.

2 megjegyzés: