2009. január 26., hétfő

Málnás tiramisu

 



  
Az olaszok tudnak valamit... Gnocchi, pizza, tiramisu... Bár a tiramisu kávés desszert, miért ne lehetne rendhagyó módon gyümölccsel készíteni? Mondjuk málnával?
     
Hozzávalók
    
  • 2 csomag babapiskóta
  • 30 dkg málna (gyorsfagyasztott)
  • 1,5 dl tej
  • 4 evőkanál porcukor
  • 25 dkg mascarpone sajt
  • 4 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
  • 1 csomag bourbon vaníliás cukor
   
Elkészítés
     A málnából néhány darabot kivettem a díszítéshez, a többit - miután kiolvadt - villával összepaszíroztam. Hozzáadtam egy evőkanál porcukrot, 1,5 dl tejet, és összekavartam. A habtejszínből 3 evőkanál porcukorral, a bourbon vaníliával és a habfixálóval kemény habot vertem, majd hozzákevertem a mascarpone sajtot. A babapiskótákat egyenként a tejes málnába áztattam, majd egy jénai tál aljába sorjáztam őket. A málnás piskóták tetejére kentem a tejszínhabos mascarpone krém felét, majd rárétegeztem egy újabb sor málnás piskótát. Mivel egy kevés tejes málna kimaradt, ezt rácsorgattam a piskóták tetejére. Végül a tetejére kentem a hab másik felét, tetejét pedig málnaszemekkel dekoráltam. Egy éjszakán át érleltem a hűtőben.

5 megjegyzés:

  1. Finom lehet, szép új blog, gratulálok :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszi. :-) Tényleg finom volt. :-)

    VálaszTörlés
  3. Ha lehetne 3 kívánságom, az egyik tuti az lenne, hogy egy ilyen tálat magam elé vehessek... :-) Gratula kreativitásodhoz!

    VálaszTörlés
  4. Én kaptam kóstolót! Tényleg mennyei volt :)

    VálaszTörlés