2009. január 25., vasárnap

Parmezános gnocchi sajtmártással

  


     

   
Már régóta terveztem a gnocchifőzést, most végre össze is jött. Első próbálkozásként egész jó lett, bár a darabok elég nagyra sikeredtek, azért finom volt.
A gnocchi olasz tésztaétel, gyakorlatilag a magyar nudli olasz klónja. :-) Tetszés szerinti szósszal fogyasztható, én most sajtmártást készítettem hozzá. És akkor jöjjön a recept, amiből óriási adag lesz:
    
Hozzávalók a tésztához
  • 1 kg krumpli
  • 40-50 dkg liszt
  • só, őrölt bors
  • reszelt parmezán
  
Elkészítés
    A krumplit megpucoltam, megtisztítottam, kockára vágtam és enyhén sós vízben megfőztem. Az eredeti recept szerint héjában kellene megfőzni, hogy intenzívebb legyen az íze, de ehhez sajnos nem volt türelmem. Majd talán legközelebb...
A főtt krumplit összenyomkodtam, enyhén sóztam és borsoztam. A lisztet apránként adagolva hozzá összegyúrtam, közben kevés reszelt parmezánt is adtam hozzá, hogy ízletesebb legyen. A kész tésztából ujjnyi vastag, kb. 1 centiméternyi darabokat formáztam. (Úgy is készíthető, hogy a tésztát darabokra osztjuk, majd a darabkákat ujjnyi vastag hengerekké formáljuk, és 1 cm hosszú darabokra vágjuk.)
A nudlikat forró, sós vízben főztem, míg fel nem jöttek a víz tetejére. Ekkor kihalásztam őket.
Míg forrt a víz, elkészítettem a sajtmártást.
   
A sajtmártás hozzávalói
  • 1 teáskanál liszt
  • kevés olaj
  • 4 dl tejföl
  • tej
  • reszelt parmezán
  • reszelt edami sajt
  • só, őrölt bors
  
Elkészítés
     A lisztet kevés olajon megpirítottam, hozzákevertem a tejfölt és annyi tejjel hígítottam, amivel mártás sűrűségű lett. Pár percet főztem, majd szórtam bele reszelt parmezánt és edami sajtot, majd addig főztem, míg teljesen elolvadt benne a sajt. Sóval és őrölt borssal ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése