2009. január 17., szombat

Csirketorta

  





   
Maga az ötlet, hogy húsból akár tortát is lehet készíteni, elég viccesnek tűnt. A receptet Viki barátnőmtől kaptam, és amikor kimondta, hogy csirketorta, valamilyen piskótás-húsos krémes tortára asszociáltam, ami őszintén szólva nem tűnt túl gusztusosnak. De persze nem ilyesmiről van szó, hanem egy húsos-baconos-sajtos-tojásos kalóriabombáról, ami a sütés után tortaként szeletelhető. És nagyon finom!
   

Hozzávalók
   
  • 1 kg csirkemellfilé
  • 40 dkg vékony szeletekre vágott baconszalonna
  • 20 dkg füstölt tarja szeletekre vágva
  • 5 db tojás
  • 20 dkg reszelt sajt
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 kávéskanál szárított bazsalikom
  • őrölt bors
  • egy kevés olaj
  
Elkészítés
      A csirkemelleket megtisztítottam, szeletekre vágtam és kiklopfoltam. A fokhagymát megpucoltam, nyomón átpréseltem, összekevertem a bazsalikommal és őrölt borssal, majd kevés olajjal felöntöttem. A fűszeres olajjal vékonyan bedörzsöltem a hússzeleteket, és fél órát érlelődni hagytam. Egy jénai edényt kibéleltem a vékonyra szeletelt baconszalonnával úgy, hogy az edény két oldalán kilógtak a szeletek. A tojásokat felütöttem, felvertem és beleszórtam a reszelt sajtot. A hússzeleteket egyenként megforgattam a sajtos tojásban, majd a jénai tálba helyeztem őket. A húsokra tettem egy sor füstölt tarját, majd megint a tojásos hús következett, aztán újból tarjaréteg, és végül a tetejére megint hús. Amikor kész voltam a rétegzéssel, a kilógó szalonnaszeleteket a tetejére hajtottam, majd ahol nem érte át a tetejét, rátettem hosszában még egy-egy szelet bacont. Alufóliával befedve a sütőbe toltam, és 200 fokon kb. 1 órát sütöttem. A sütés vége előtt levettem róla a fóliát, hogy kicsit megpiruljon a teteje. Amikor megsült, kivettem az edényből és egy tálcára helyeztem.
   

2 megjegyzés: