2009. január 17., szombat

Tárkonyos zöldségleves

  


  
Nagyon szeretjük a tárkonyos ételeket. A tárkony tejföllel vagy tejszínnel kombinálva jó kis pikáns ízt ad a levesnek és a ragunak. Sokféle zöldségből szoktam készíteni, néha még húst is főzök bele. Most éppen karalábéból, répából és petrezselyemgyökérből ütöttem össze gyorsan.
   
Hozzávalók
   
  • 2 kisebb karalábé
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 szál petrezselyemgyökér
  • 1 fej hagyma
  • kevés vaj
  • 2 dl tejföl
  • egy evőkanál liszt
  • só és őrölt bors
  • két csapott kávéskanál szárított tárkony
  
Elkészítés
    A répát, a petrezselyemgyökeret és a karalábét meghámoztam, megtisztítottam, majd apróra vágtam. A hagymát megtisztítottam, apróra kockáztam, majd egy kevés vajon megfonnyasztottam. Rászórtam a zöldségeket és megdinszteltem, majd egy kevés liszttel meghintettem, rövid ideig pirítottam, majd felöntöttem egy kevés vízzel, éppenhogy ellepte a zöldségeket. Sóval, borssal és tárkonnyal ízesítettem, majd lefedve megpároltam. (Sosem szoktam teljesen puhára párolni a zöldségeket, mert akkor minden vitamintartalmát elveszíti. Általában 5-10 percnél nem tart tovább, aztán félrehúzom a tűzhelyről, és még a saját gőzében hagyom pár percet tovább puhulni.)
Amikor a zöldség megpárolódott, felöntöttem még kb. másfél liter vízzel, felforraltam, és belekavartam 2 dl tejfölt.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése