2010. április 20., kedd

Medvehagymás paradicsomszósz





A kolléganőm már másodszor lepett meg egy nagy csokor medvehagymával, Magyarhertelenden szedte az erdő szélén. Ez úton is köszönet Nellinek. :-)
Nagyon örültem a friss, illatos csokornak, főleg mert eddig mindig csak hallottam róla, kóstolni még csak feldolgozott formában volt szerencsém, (szendvicskrémben és pogácsában), de így "egészben" még nem találkoztam vele. Az előző potya-adagot nyersen, szendvicsbe téve ettem meg, nagyon finom volt. Most pedig főzve is kipróbáltam, kifejezetten pikánssá tette a paradicsomszószt.
   
    

Hozzávalók

  • medvehagyma
  • fokhagyma
  • olívaolaj
  • sűrített paradicsom (az Aranyfácánra esküszöm, az a legjobb)
  • 100 %-os paradicsomlé
  • só, bors, nádcukor, bazsalikom, oregánó

Elkészítés
A zúzott fokhagymát olívaolajon kicsit megpirítottam. Hozzádobtam a nagyobb darabokra tépett medvehagymát, átforgattam, és pár percig a fokhagymával együtt fonnyasztottam. Hozzáadtam a sűrített paradicsomot, paradicsomlével hígítottam, majd sóval, borssal, nádcukorral, bazsalikommal és oregánóval ízesítettem. Folyamatos kevergetés mellett pár percig alacsony hőfokon rotyogtattam, majd a kifőtt spagettire szedve tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése