2011. február 27., vasárnap

Fokhagymás-majorannás gombaszósz

  
  
Gyerekkoromban rengeteget jártunk gombászni a nagymamáméknál. Alig vártuk, hogy essen az eső, és amint kicsit felszáradt, ládákkal és kosarakkal felpakolva megindultunk a környező erdőkbe. Az őzlábgombára utaztunk: amint megláttuk összetéveszthetetlen barna pikkelyes kalapját, a tönk aljánál kifordítottuk a földből, és a zsákmány a kosárba került. Amikor már a fülünkön is gomba lógott, elvittük az egész rakományt egy gombaszakértőhöz, majd a bevizsgálás után kirántottuk. Összecsordul a nyál a számban, ahogy gyerekkorom rántott őzlábkalapjaira gondolok - annak ellenére, hogy egyszer sikerült úgy bekajálni belőle, hogy az egész család azt hitte, gombamérgezésem van, éppcsak mentőt nem hívtunk, bár nem sokon múlott. :-) Szép idők voltak, na.
 
Sajnos már nem járjuk az erdőt gombára vadászva, úgyhogy kénytelenek vagyunk beérni a bolti és piaci kínálattal. Ezúttal fagyasztott gomba mix és termesztett csiperke került terítékre szósz formában, ízletes, pikáns fogás lett belőle.
  
Hozzávalók:
  • kevés olívaolaj
  • 2 db kisebb vöröshagyma
  • 1 csomag fagyasztott erdei gomba mix (60 dkg, vegyesen vargánya, csiperke, laska és shiitake)
  • kb. 20 dkg tisztított és szeletelt csiperke gomba
  • 8 gerezd fokhagyma
  • kb. 1,5 dl tej
  • 3 dl tejföl
  • 2 csapott evőkanál liszt
  • majoranna
  • só, őrölt fehérbors
 
Elkészítés:
  • A vöröshagymát megtisztítottam, apróra kockáztam, majd kevés olívaolajon megdinszteltem. Hozzáadtam a fokhagyma felét megzúzva, és pár másodpercig pirítottam.
  • A gombát a hagymára szórtam, majd folyamatosan kevergetve addig pirítottam, míg kissé összeesett. Sóztam, borsoztam, adtam hozzá kevés szárított majorannát, öntöttem alá egy kevés tejet, majd befedve kb. 10-15 perc alatt megpároltam.
  • A lisztből, tejfölből és a tejből habarást készítettem, és a kész gombához öntve besűrítettem. Hozzáadtam a maradék fokhagymát (zúzva), majd két-három perc forralás után kifőtt durumtésztára szedve tálaltam.
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése