2011. február 5., szombat

Kávés-kakaós kekszes süti

  
  

 
Gyors kávés-kakaós minitorta háztartási kekszből, igazi retro ízvilággal. ;-)
  
Hozzávalók:
  • kb. 50 dkg háztartási keksz (szögletes)
  • 20 dkg porcukor
  • 3 púpos evőkanál kukoricakeményítő
  • 6 evőkanál kakaópor (jó minőségű, cukrozatlan)
  • kb. 0,6 dl főzött feketekávé
  • 6,5 dl tej
  • egy kevés barna rum
  • 25 dkg vaj
  • 5 dkg 70% kakaótartalmú csokoládé
   
Elkészítés:
  • A porcukrot, a keményítőt és a kakaót egy edénybe szórtam és összekevertem. Egy kevés tejjel csomómentesre kevertem, majd apránként adagolva folyamatos kevergetés mellett felhígítottam a maradék tejjel. Hozzáöntöttem a kávét és a rumot, és folyamatos keverés mellett melegíteni kezdtem.
  • Amikor a kakaós massza felforrt beledobtam a vajat és a csokoládét, és addig kevergettem, míg teljesen elolvadt, majd levettem a tűzhelyről.
  • Egy tálcán megkezdtem a "torta" felépítését. Kekszet sorjáztam szorosan egymás mellé téglalap alapban, majd rákentem egy réteg kakaós-kávés krémet, aztán megint keksz került rá, majd krém, és addig folytattam, míg el nem fogytak a hozzávalók. A süti tetejére krém került, és az oldalait is bekentem.
  • A kész "tortát" a hűtőszekrénybe tettem érlelődni és csak másnap vágtam fel.
     

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Úgy látom jó-néhányan kekszes sütit készítettünk mostanában. Ezt a változatot nem ismertem.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Ez saját verzió kekszes sütire. Gyors és finom. :-)

    VálaszTörlés
  3. Sziaxtok!
    Én is xoktam kekszből csinàlni eut a fincsi dexertet😃vsak én pudinggal.különböző izzel és xinnel texem a kekx zetejére...
    De a tied is nagyon jó ötletes...
    Köxike!
    Tilda

    VálaszTörlés