2011. június 4., szombat

Töklecsó

  
 
Gyorsan elkészíthető finom, nyári ebéd. Olyan, mint a "rendes" lecsó, csak tök is kerül bele, illetve most paprika helyett főztem bele a kockára vágott főzőtököt.
 
Hozzávalók:
  • 2 fej vöröshagyma
  • olívaolaj
  • 6 db paradicsom
  • 1 db főzőtök
  • só, őrölt bors
  • 12 db tojás
 
Elkészítés:
  • A tököt megtisztítottam, meghámoztam, négyfelé vágtam, belső magos részét kikapartam, végül felkockáztam.
  • A paradicsomot megmostam, majd felaprítottam.
  • A megpucolt és apróra vágott vöröshagymát kevés olívaolajon megfonnyasztottam, majd a paradicsomot hozzáadva fedő alatt pároltam, míg a paradicsom majdnem teljesen szétesett.
  • Beleszórtam a tököt, sóval és őrölt borssal ízesítettem, majd gyakori keverés mellett fedő alatt kb. 7-8 perc alatt puhára pároltam.
  • Amikor elkészült, hozzáöntöttem a simára kevert tojásokat és pár perc alatt „kocsonyásra” sütöttem.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése