2011. július 31., vasárnap

Spenótos tészta

  
  

 
Remek tejszínes-spenótos egytálétel, igazi ízbomba!
 
Hozzávalók:
  • 60 dkg spenót (házilag fagyasztott)
  • egy kevés olívaolaj
  • 8 gerezd fokhagyma
  • só, őrölt bors
  • szerecsendió reszelve
  • 2 dl tejszín
  • 3 dl tejföl
  • 1,5 dl tej
  • 1 csapott evőkanál durumliszt
  • 20 dkg sajt reszelve
  • 1 csomag (50 dkg) durumtészta
  
Elkészítés:
  • Elsőként elkezdtem főzni a tésztát, közben pedig elkészítettem a szószt.
  • A kiolvadt spenótot kevés olívaolajon megfonnyasztottam, majd hozzáadtam a zúzott fokhagymát és átpirítottam.
  • A spenóthoz hozzáöntöttem a tejszínt és a tejet, majd amikor forrni kezdett, lisztes-tejfölös habarással besűrítettem. Sóztam, borsoztam, és reszeltem bele némi szerecsendiót.
  • A kifőtt tésztát egy hőálló üvegedénybe szórtam, ráöntöttem a tejszínes-spenótos szószt, rászórtam a sajt felét, és összekevertem. A tetejére szórtam a sajt másik felét, befedtem, majd hideg sütőbe téve 180 fokon addig sütöttem, míg pirulni kezdett a teteje.
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése