2011. augusztus 1., hétfő

Cukkini-patiszon krémleves

  
 
Könnyű nyári tökös leves cukkiniből és patiszonból, sok fokhagymával, burgonyával sűrítve.
  
Hozzávalók:
  • 2 fej vöröshagyma
  • kevés olívaolaj
  • 1 db nagyobb cukkini
  • 2 db kisebb patiszon
  • 4 db burgonya
  • 3 dl tejföl
  • 1 dl tej
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • só, őrölt bors, kevés só- és adalékszermentes natúr ételízesítő
  
Elkészítés:
  • A cukkinit megmostam, két végét levágtam, majd felkockáztam. (Héjával és magjával együtt.)
  • A patiszont megtisztítottam, meghámoztam, kétfelé vágtam, majd kikapartam a belsejét és a "húsát" felkockáztam.
  • Az apróra vágott vöröshagymát kevés olívaolajon megfonnyasztottam, majd rászórtam a cukkini, a patiszon és a burgonya kockákat. Alaposan átforrósítottam, majd felöntöttem vízzel és párolni kezdtem.
  • Amikor felforrt megsóztam és borsoztam, adtam hozzá zúzott fokhagymát, és szórtam bele egy kevés só- és adalékszermentes natúr ételízesítőt.
  • Amikor a zöldségek megpuhultak beleöntöttem a tejfölt és a tejet, adtam hozzá még egy kevés zúzott fokhagymát és őrölt borsot, majd botmixerrel pürésítettem.     
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése