2011. szeptember 18., vasárnap

Tiramisu

   
    

  
A tiramisu egyszerűsített változata, mert nem házilag sütött piskótából, hanem bolti babapiskótából készül. Így fél óra alatt össze lehet dobni ezt a frissítő finomságot - a kávé és rum kombója tényleg feldobja az embert :-) - , aztán két-három óra hűtőben érlelés után már kínálhatjuk is.
  
Hozzávalók:
  • 2 csomag babapiskóta
  • kb. 6 adag főzött feketekávé
  • kb. 0,5 dl barna rum
  • 3 dl habtejszín
  • 30 dkg mascarpone
  • bourbon vaníliás cukor
  • porcukor
  • 1 csomag zselatin fix
   
Elkészítés:
  • Elsőként lefőztem egy 6 adagos kávét, majd egy széles és mély üvegtálba öntöttem. (Amelyben majd kényelmesen meg lehet forgatni a babapiskótákat.) Amikor a kávé már langyosra hűlt, beleöntöttem a barna rumot.)
  • Amíg a kávé hűlt, elkészítettem a krémet. A habtejszínt (melyet a felhasználás előtt két napig a hűtőben tartottam, mert csak így lehet megfelelő állagúra verni) egy mély tálba öntöttem, majd gépi habverővel habosítani kezdtem. Amikor már nem volt teljesen folyékony, beleszórtam a zselatinfixet, összekevertem, majd a habverővel pár perc alatt kemény habbá vertem.
  • A tejszínhabhoz hozzákanalaztam a mascarponét, beleszórtam a bourbon vaníliás cukrot és egy kevés porcukrot, majd habverővel összedolgoztam.
  • A babapiskótákat egyenként megforgattam a rumos kávéban, majd egy téglalap alakú üvegedényben szorosan egymás mellé helyeztem őket. A babapiskóták tetején egyenletesen szétkentem a tejszínhabos-mascarponés krém felét, majd újra egy réteg kávéba áztatott babapiskóta következett. Végül a tetejére került a krém másik fele, elegyengettem, majd megszórtam cukrozatlan kakaóporral.
  • Tálalás előtt két-három órát a hűtőszekrényben érleltem.
    

3 megjegyzés:

  1. De régen készítettem tiramisut! Jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a tiramisut, tetszik a recepted, mert nincs benne nyers tojás. Valahogy mostanában félek a nyers tojás használatától.

    VálaszTörlés
  3. Köszi. :-)
    No igen, a nyers tojástól én is tartok, ezért is használom többek között ezt a receptet.

    VálaszTörlés