2012. december 30., vasárnap

Bejgli

   
   
Ezt a bejglireceptet az Erdélyi Konyha extra kiadásában, az Advent és Karácsonyban találtam Gergely Edit szerzeményeként.
Egy kicsit alakítottam a recepten, és csak mákos töltelékkel készítettem.
         
Hozzávalók a tésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 1 db tojás
  • 25 dkg vaj
  • 8 dkg cukor
  • 1 dkg friss élesztő
  • 1,5 dl tejföl
  • egy csipet só
  • + 1 db tojás a kenéshez
   
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 60 dkg darált mák
  • 1,5 dl tej
  • 30 dkg cukor
  • 2 csomag bourbon vaníliás cukor
  • 1 db citrom reszelt héja és a citrom felének leve
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
       
Elkészítés:
  • A bejgli készítését este kezdtem el, viszont csak másnap reggel sütöttem ki. Elsőként a langyos tejfölben elkevertem kb. 4 dkg cukrot és az élesztőt.
  • A lisztben elmorzsoltam a vajat, hozzáadtam a maradék cukrot, a tojást, a sót, majd a tejfölös élesztőt, és gyorsan tésztává gyúrtam.
  • A tésztát négy egyenlő részre oszottam (kb. 25 dkg volt egy adag), majd cipóvá formáltam, és fóliába csomagolva a hűtőben pihentettem kb. 2 órát.
  • Amíg a tészta pihent elkészítettem a tölteléket. A tejet a cukorral felforraltam, majd beleszórtam a mákot, a vaníliát és a fahéjat, hozzáadtam a reszelt citromhéjat, beleöntöttem a citromlevet, majd alaposan elkevertem. A kész tölteléket is négy egyenlő részre osztottam (ez adagonként valamivel több lett mint 25 dkg), majd a hűtőbe tettem.
  • Kb. 2 óra hűtőben pihentetés után a tésztákat egyenként kb. 25x30 cm-es téglalapokra nyújtottam. A tésztákra rákentem a tölteléket úgy, hogy a széleken kb. 1-2 cm-t üresen hagytam, majd a széleket felhajtottam és feltekertem a bejgliket.
  • A bejgliket sütőpapírral bélelt tepsire sorjáztam. A tojást villával felvertem, és megkentem vele a bejgliket kívülről, majd kb. fél órán át meleg helyen kelesztettem. Ezután ismét megkentem a bejgliket tojással, és a hűtőszekrényben pihentettem reggelig.
  • Reggel a bejgliket néhány helyen hústűvel megszúrkáltam, hogy sülés közben a gőz eltávozhasson, majd 175 fokra melegítettem sütőben kb. 25-30 percig sütöttem. Kihűlés után felszeleteltem.
    
           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése