2012. december 29., szombat

Sajtos polenta

       
Hozzávalók:
  • kevés vaj
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • 25 dkg kukoricadara
  • 1 liter folyadék (ebből kb. 5 dl tej, 3 dl főzőtejszín, 2 dl víz)
  • 2 csapott kávéskanál só
  • 15 dkg ementáli sajt
  • őrölt tarkabors
  • bio ételízesítő
  • szerecsendió
  • tejföl a tálaláshoz
   
Elkészítés:
  • Az apróra kockázott vöröshagymát kevés vajon megfonnyasztottam, majd hozzáadtam a zúzott fokhagymát és rövid ideig pirítottam.
  • Hozzáöntöttem a tejet, a tejszínt, a vizet és felforraltam. Amikor felfőtt sóztam, borsoztam, beleszórtam az ételízesítőt, reszeltem bele szerecsendiót, majd a kukoricadarát habverővel hozzákevertem.
  • Alacsony hőfokon kb. 10 percig főztem, majd végül belekevertem a reszelt sajtot. Fedő alatt hagytam még kb. fél órát, majd tejföllel leöntve tálaltam.
          

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése