2013. április 13., szombat

Tejcsokis muffin

  
  
Az alábbi mennyiség 12 db muffinhoz elegendő.
  
Hozzávalók:
  • 1,5 bögre liszt
  • 1 csapott teáskanál szódabikarbóna
  • 2 púpos evőkanál kakaópor (cukrozatlan, jó minőségű)
  • 0,5 bögre porcukor
  • kb. 3/4 bögre tej
  • 6 dkg vaj
  • 1 egész tojás
  • 15 dkg jó minőségű tejcsokoládé (felhasználhatjuk a maradék húsvéti csokinyuszikat és csokitojásokat, persze csak ha megfelelő minőségű, és nem tejbevonó massza)
  • 3 evőkanál sárgabaracklekvár
    
   
Elkészítés:
  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
  • A lisztben elvegyítettem a szódabikarbónát, majd hozzáadtam a porcukrot, a kakaóport, és az apróra tördelt csokoládét, majd összekavartam.
  • Kissé megolvasztottam a vajat, egy külön tálban pedig felvertem a tojást, de csak annyira, hogy homogén legyen. A tojáshoz hozzáöntöttem a tejet és a vajat majd összekevertem.
  • A tejes-tojásos-vajas elegyet a száraz hozzávalókhoz öntöttem, és egy lapáttal óvatosan összedolgoztam. Végül hozzákanalaztam a baracklekvárt és belekevertem.
  • A muffinsütőt papírformákkal kibéleltem, majd minden mélyedésbe kb. 1-1 evőkanálnyi masszát tettem.
  • A sütőbe toltam, és 180 fokon kb. 25 percig sütöttem.
     

2 megjegyzés:

  1. Kifejezetten finom süti lett. Nem az a "fűrészporos", hanem puha és könnyű. Köszönöm.

    VálaszTörlés