2013. április 6., szombat

Vékony tésztás pizza

  
    
A szokásos pizzatésztából készítettem, de most tepsi helyett kerek, lyukacsos teflon pizza-sütőlapon sütöttem. Így az alábbi mennyiségből 2 db 32 cm-es pizza lett. A fokhagymás tejfölös alapra kevés bacon, sok sajt és hagyma került.
   
Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 dl langyos tej
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 csapott evőkanál cukor
  • kb. 1,25 dl langyos víz
  • kb. 2 evőkanálnyi olívaolaj
    
Elkészítés:
 
  • A langyos tejben elkevertem a cukrot, hozzámorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen felfuttattam.
  • A lisztben elkevertem a sót, hozzáöntöttem a felfutott élesztőt és kézzel elkevertem. Hozzáadtam egy kevés olívaolajat és tovább kavargattam. Hozzáöntöttem a vizet és alaposan összegyúrtam.
  • Kb. 10 percig dagasztottam a tésztát (a tészta állagától függően szükséges lehet egy kevés víz vagy liszt hozzáadására, hogy könnyű, egészen ruganyos tésztát kapjunk), majd két gombócot formálva belőle kilisztezett kelesztőtálba tettem és langyos helyen kb. 35-40 percig kelesztettem.
  • Amikor a tészta megkelt, olajjal vékonyan megkent pizza sütőlapra nyújtottam. Megkentem fokhagymás tejföllel, került rá bacon, laskára vágott vöröshagyma és reszelt sajt.
  • A pizzát kb. 185 fokra előmelegített sütőben kb. 20  percig sütöttem.
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése