2014. február 28., péntek

Kakaós amerikai palacsinta

  
  
  
Jamie Oliver amerikai palacsinta receptjét vettem alapul, bár igencsak átalakítottam. Gyorsan elkészül és nagyon finom.
   
 
Hozzávalók:
  • 6 egész nagy tojás
  • 19,5 dkg liszt
  • 4 dkg jó minőségű kakaópor
  • 1,5 csapott teáskanál szódabikarbóna
  • 2,8 dl tej
  • 1 evőkanál vanília-kivonat
  • 1-2 csipet só
   
Elkészítés:
 
  • A tojásokat megmostam és szétválasztottam.
  • A tojás sárgájához hozzáadtam a tejet, a szódabikarbónával elkevert lisztet és a kakaóport, majd elkevertem. Hozzákevertem a vanília-kivonatot is.
  • A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, majd egy nagy fakanállal óvatosan a tojássárgás-tejes-lisztes keverékbe forgattam. Mivel nem igényel pihentetést, azonnal sütni kezdtem.
  • A palacsintasütő közepére szedtem egy kisebb merőkanálnyi masszát, elegyengettem, és alacsony hőfokon sütni kezdtem. Amikor az alja már megsült, falapáttal óvatosan átfordítottam és a másik oldalát is megsütöttem. Sárgabarcklekvárral tálaltam.
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése