2014. február 27., csütörtök

Mascarponés-ricottás-sajtos spenót tésztával

  
  
   
Ismét egy újabb recept nagy kedvencemmel, a spenóttal. Havonta legalább egyszer-kétszer - vagy akár többször is :-) - muszáj spenótot enni, különben hiányérzetem támad. Bár nincs éppen szezonja, de szerencsére remek fagyasztott spenótok kaphatóak. (Vigyázat, csak a leveles spenótból lesz igazán finom, a "gyárilag" pürésített és ízesített változatokkal nem próbálkoznék.)
 
A mostani zöld finomság mascarpone-ricotta-sajt kombinációjával készült, nagyon jól kiegészítették egymást, pofátlanul ínycsiklandó lett a végeredmény. És ráadásul villámgyorsan elkészült.
  
   
Hozzávalók:
  
  • 1,35 kg fagyasztott leveles spenót (45 dkg-os kiszerelésben árulták, ebből vettem 3 db-ot)
  • 1 egész fej fokhagyma (persze aki nem szereti nagyon fokhagymásan, tehet bele kevesebbet)
  • 0,5 dl tej
  • őrölt bors
  • reszelt szerecsendió
  • 25 dkg mascarpone
  • 20 dkg ricotta
  • 20 dkg reszelt edami sajt
  • 2 csapott evőkanál liszt + 3 dl tejföl
   
Elkészítés:
  
  • A spenótot kiolvasztottam, majd zúzott fokhagymával, tejjel és pici vízzel összekevertem, sóztam-borsoztam, és alacsony lángon fedő alatt megpároltam.
  • Kb. 10-15 perc párolás után hozzáadtam a mascarponét és a ricottát, reszeltem bele egy kevés szerecsendiót, majd összekevertem.
  • Amikor ismét felforrt, liszt és tejföl keverékével besűrítettem, végül még forrón belekevertem a reszelt sajtot.
   
 
         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése