2014. február 26., szerda

Tejbegrízes sütemény - sütés nélkül

   
  
  
Aki szereti a tejbegrízt, annak ízleni fog ez az egyszerű, gyorsan összedobható, sütés nélküli tejbegrízes szelet.
   
Hozzávalók:
  
  • 1,5 liter tej
  • 20 dkg búzadara
  • 8 dkg porcukor
  • 3 evőkanál vaníliakivonat
  • 1 tábla étcsokoládé
  • 3 púpozott teáskanál jó minőségű kakaópor
  • 25 dkg babapiskóta + tej + barnarum + vaníliakivonat az áztatáshoz
 
Elkészítés:
 
  • Egy mélyebb tálban összeöntöttem némi tejet, barnarumot és vaníliakivonatot.
  • A babapiskótákat megáztattam a tejes-rumos-vaníliás keverékben, és egy szögletes üvegedénybe szorosan egymás mellé sorjáztam őket egy rétegben.
  • A tejet főzni kezdtem. Amikor felforrt, beleszórtam a búzadarát, miközben habverővel folyamatosan kevertem.
  • A tejbegrízt alacsony lángon, folyamatosan kevergetve megfőztem. Amikor megfőtt, beleszórtam az összetördelt csokit, a kakaóport és a cukrot, majd homogénre kevertem.
  • A babapiskótára öntöttem a grízes krém egyik felét, és elegyengettem. Erre került még egy sor tejes keverékbe áztatott babapiskóta, a tetejére pedig a grízes krém másik felét öntöttem.
  • Hűtőszekrényben pár órát pihentettem tálalás előtt.
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése