2014. február 25., kedd

Zöldborsós-gombás sertésragu

   
    
    
Egyszerű tejfölös sertéspörkölt gombával és zöldborsóval felturbózva.
   

Hozzávalók:
  
  • 70 dkg sertéscomb
  • 4 db lilahagyma
  • kevés olaj
  • 0,5 kg fagyasztott szeletelt csiperke gomba (időszűkében megspórolva a friss gomba tisztítását és szeletelését)
  • 1 üveg konzerv zöldborsó
  • 7-8 gerezd fokhagyma
  • 3 púpozott teáskanál őrölt pirospaprika
  • őrölt tarkabors és feketebors
  • szárított majoranna
  • 3 dl tejföl + két csapott evőkanál liszt
  
Elkészítés:
  
  • A gombát kivettem a fagyasztóból.
  • A húst megmostam, levágtam róla a zsíros részeket, majd felkockáztam.
  • A lilahagymát apróra vágtam, majd kevés olajon üvegesre pároltam. Rászórtam a húst és folyamatosan kevergetve fehéredésig sütöttem.
  • Amikor a hús külseje fehér kérget kapott, rászórtam a pirospaprikát, hozzáadtam a fokhagyma felét zúzva, sóztam, borsoztam, és megszórtam egy kevés szárított majorannával. Pici vízzel felöntöttem, összekevertem, és fedő alatt főzni kezdtem.
  • Főzés közben néha megkevertem, az elfőtt vizet pótoltam (csak apránként!).
  • Amikor a hús már majdnem megfőtt (kb. 1 óra múlva), hozzáadtam a gombát, amely addigra már nagyjából kiolvadt. Öntöttem alá még egy kevés vizet, hozzáadtam a többi fokhagymát zúzva, és megint került rá frissen őrölt bors és egy pici majoranna. Fedő alatt készre főztem (a visszaforrástól kb. még 15 percre volt szükség).
  • Amikor megfőtt, hozzáöntöttem a konzerv zöldborsót a levével együtt.
  • Végül tejföl és egy kevés liszt keverékéből készült habarással besűrítettem.
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése