2014. február 17., hétfő

Vadas mártás (hús nélkül)

  
  
 
Hozzávalók:
  
  • 8-10 db sárgarépa
  • 4 db petrezselyemgyökér
  • 1 db zellergumó
  • 2 db karalábé
  • 3 fej vöröshagyma
  • kevés olaj
  • őrölt feketebors és tarkabors
  • 2 teáskanál bio ételízesítő
  • 3 db babérlevél
  • 1 dl száraz fehérbor (Irsai Olivér került bele)
  • 2 dl tejföl
  • 2 evőkanál mustár
  • 1 csapott kávéskanál porcukor
  
Elkészítés:
 
  • A sárgarépát, a petrezselyemgyökeret, a zellert és a karalábét meghámoztam, megmostam, majd felkockáztam.
  • A vöröshagymát apróra kockáztam, majd kevés olajon megfonnyasztottam.
  • Rászórtam a hagymára a zöldségeket, majd felöntöttem annyi forró vízzel, hogy éppen ellepte. Sóztam-borsoztam, adtam hozzá bio ételízesítőt, babérlevelet, majd öntöttem hozzá egy kis fehérbort. Fedő alatt alacsony hőmérsékleten addig főztem, míg a zöldségek megpuhultak.
  • Amikor megfőtt, kivettem az edényből a babérleveleket, és botmixerrel pürésítettem a zöldségeket (a levét nem öntöttem le róla). Végül tejföllel, mustárral és pici cukorral ízesítettem, és került még bele egy kevés só és bors is. Főtt tésztára szedve tálaltam.
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése