2018. január 24., szerda

Egyszerű ecetes káposztasaláta

 
 
 
Húsos ételek finom, egészséges kísérője ez a házi savanyúság, de magában eszegetni is jó. Hűtőben sokáig eláll, így nagyobb adagot is készíthetünk belőle.
   

Hozzávalók:
  
  • 1 db közepes méretű fejes káposzta 
  • himalája só (1 kg felszeletelt káposztához 1 púpos evőkanál mennyiség)
  • kb. 1-1,5 liter víz
  • 2 evőkanál nyírfacukor
  • 2 evőkanál bio almaecet
  • 2 evőkanál borecet
  • 1 teáskanál őrölt köménymag
  • frissen őrölt tarkabors
 
Elkészítés:
  
  • A káposztát csíkokra vágtam és egy nagyobb tálba tettem.
  • Megsóztam és alaposan összekevertem, majd állni hagytam a sóban kb. 1 órát.
  • Míg állt a káposzta, elkészítettem a levét. A vízhez adtam a nyírfacukrot, az ecetet, a köménymagot és a borsot, majd addig kevergettem, míg feloldódott a cukor is. Érdemes megkóstolni, és ízlésünk szerint fűszerezhetjük még, ki hogy szereti, édesebben vagy savanyún, esetleg jó köményesen.
  • A káposztából kinyomkodtam a sós levet, egy nagyobb befőttes üvegbe tettem, majd felöntöttem a fűszeres lével.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése