2018. január 24., szerda

Csirkés-bulguros-kukoricás egytálétel

 
   
 
Finom és laktató egytálétel. Majdnem olyan, mint a tarhonyás hús, csak a tarhonya helyett bulgur került bele, és egy kis kukoricával megspékeltem. Borsóval, répával is készítettem már, úgy is nagyon finom. 
  
A bulgur, vagyis a "török búza" durumbúzából nyert töret, az emberiség egyik legősibb tápláléka. Magas szénhidráttartalma ellenére igazi "szuperétel": glikémiás indexe alacsony, így nem okoz vércukor ingadozást, az egyik legkevésbé hízlaló szénhidrát. Ráadásul magas a rosttartalma, és jó vitamin- és ásványi anyag forrás is. (B, E, vas, folsav) Nem tapad össze, mint például a rizs, percek alatt elkészíthető, és mindemellett nagyon finom is. Kiválthatjuk vele a krumpli-tészta-rizs háromságot. 
  
A bulguros hús elkészítése egyszerű: először is főzünk egy pörköltet saját ízlés szerint, jó szaftosra, mert a bulgur sok folyadékot szív fel. Nálam csirkemellből készült a pöri, zsiradékként kókuszzsír került a hagyma alá dinszteléshez, és az íze miatt némi száraz rozét is löttyintettem bele. A pikantéria érdekében tettem bele egy kis szárított zöldségkeveréket és néhány teáskanál ajvárt is, és persze jó sok fokhagymát. Amikor a pörkölt megfőtt, hozzáadjuk a bulgurt (1 kg csirkemellhez 15 dkg bulgurt adtam, ha nem teszünk bele kukoricát, mehet bele több bulgur is), és alacsony hőfokon kb. 10 percig főzzük. Ha nincs elég szaftja a pörköltnek, vagy a bulgur nagyon felszívja, főzés közben öntsünk hozzá egy pici vizet (én a konzerv kukorica levét öntöttem hozzá). Végül adunk hozzá kukoricát, összeforraljuk, majd a tűzhelyről levéve pár percig még fedő alatt hagyjuk puhulni.
  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése