2018. október 31., szerda

Mákos linzer - cukormentes, zabpehelylisztből

 
   
 
Nagyon finom, édes-omlós mákos linzer. Gyorsan össze lehet dobni, sem nyújtani, sem szaggatni nem kell, szóval ez a lusták sütije. ;-) Cukor helyett xilittel édesítettem, lisztként pedig teljes kiőrlésű zabpehelyliszt került bele. Így azért jóval lájtosabb egy normál cukros-fehérlisztes sütinél, bár azért a vaj miatt igen magas a zsírtartalma, szóval csak óvatosan csipegessük.
    

Hozzávalók:
  • 20 dkg teljes kiőrlésű zabpehelyliszt
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg darált mák
  • 10 dkg xilit
  • 2 tojás sárgája
  • 1-2 kávéskanál vaníliakivonat
  • 1 db citrom héja reszelve (lehetőség szerint bio)
  • fél citrom kifacsart leve
  
Elkészítés:
  • A tojások sárgáját a vaníliakivonattal, a frissen facsart citromlével és a reszelt citromhéjjal villával kissé összekevertem.
  • A lisztben elmorzsoltam a vajat.
  • A liszthez szórtam a mákot és a xilitet és összedolgoztam.
  • Hozzáadtam a tojásos keveréket és összegyúrtam. Ha a tésztát nagyon ragacsosnak érezzük, adhatunk hozzá még egy kis zabpehelylisztet. (Csak óvatosan, nehogy túl lisztezzük, a tészta a pihentetés alatt meg fog keményedni. Csak annyit szórjunk rá, hogy nagyjából összeálljon, nem baj ha kicsit ragacsos marad.)
  • A tésztát fóliába csomagoltam, és hűtőben pihentettem néhány órát.
  • A tésztából golyókat görgettem, majd kissé megnyomkodva korongokká formáltam. 
  • A korongokat tepsire sorjáztam, majd 180 fokon kb. 12-14 percig sütöttem. Nagyon könnyen túl lehet sütni (nekem most sajnos sikerült is egy kicsit), elég neki ennyi idő, utána gyorsan megpirul. A sütőből kivéve a süti még nagyon lágy, ezért hagyjuk a sütőlemezen kihűlni, csak ezután szedjük ki.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése