2018. december 23., vasárnap

Cukormentes fűszeres karácsonyi puszedli zabpehelylisztből

  
   
Nagyon finom, illatos, igazán karácsonyi hangulatú fűszeres puszedli. A korábbi mézes-cukros-fehérlisztes receptjeimet dolgoztam át, első próbálkozásra nem is lett rossz, sőt.  Gyorsan elkészül, nem kell nyújtani-szaggatni, és nem kellenek hozzá extra, nehezen beszerezhető alapanyagok. Se méz, se cukor nincs benne, fehér liszt helyett zabpehelyliszttel készült. Nagyon édesszájúaknak kicsit több édesítőt javaslok bele. És akkor jöjjön a recept:
  
Hozzávalók:
  • 20 dkg zabpehelyliszt (zabliszt is jó, vagy ha ez sincs, daráljunk meg zabpelyhet)
  • 1 púpozott evőkanál mézes fűszerkeverék
  • 10 dkg eritrit (vagy más édesítő)
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 1 teáskanál vaníliakivonat (vagy egy vaníliarúd kikapart belseje)
  • 7,5 kg vaj
  • 2 evőkanál tej
  • 2 egész tojás
  
Elkészítés:
  • A lisztben elkevertem a fűszert, a sót, a szódabikarbónát és az eritritet.
  • A vajat a lisztes keverékben elmorzsoltam.
  • A tojásokat a tejjel és a vaníliakivonattal kikevertem, és hozzáöntöttem a lisztes keverékhez.
  • Tésztává gyúrtam. Kifejezetten lágy, ragacsos massza a végeredmény, de nem kell megijedni, nem szabad túl lisztezni, majd a hűtőben megkeményedik. Ha kell még, pici lisztet adhatunk hozzá, de csak annyit, hogy a tésztát gombóccá tudjuk formázni.
  • A tésztát fóliába csomagoltam, és hűtőbe tettem néhány órára. 
  • Pár óra után kemény, formálható tészta a végeredmény. A tésztából kb. diónyi nagyságú gömböket görgettem, és papírral bélelt sütőlemezre sorjáztam őket, tetejüket kicsit lenyomkodtam.
  • 175 fokos sütőben kb. 15-17 percig sütöttem.
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése