2019. január 1., kedd

Sütőporos sajtos pogácsa zabpehelylisztből

 
Élesztő- és fehérliszt mentes nagyon finom pogácsa. Se nyújtani, se szaggatni nem kell, és még az élesztővel sem kell pepecselni. Plusz még az teszi különlegessé, hogy a tésztájába a sajt nem reszelve kerül bele, hanem apróra kockázva, így sokkal "sajtosabbnak" tűnik.
  
Hozzávalók:
  • 15 dkg zabpehelyliszt
  • 15 dkg zabliszt
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg zsírszegény sajt 
  • 1,5 teáskanál só
  • 2 csapott teáskanál sütőpor
  • kb. 3 evőkanál kefir
  • 1 db tojás a kenéshez
  • köménymag és szárított rozmaring a szóráshoz
  
Elkészítés:
  • A lisztben elkevertem a sütőport és a sót, majd elmorzsoltam benne a vajat.
  • A lisztes keverékhez adtam az apróra kockázott sajtot és  kefirt, és alaposan összegyúrtam.
  • A tésztából kb. diónyi golyókat görgettem, majd pogácsa formára alakítottam. (Persze lehet nyújtani és szaggatni is, de ez így egyszerűbb és gyorsabb.)
  • A pogácsákat sütőpapírral bélelt tepsire sorjáztam, tetejüket megkentem felvert tojással, egyik felét megszórtam köménymaggal, a többit szárított rozmaringgal.
  • 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöttem.

2 megjegyzés: