2019. február 14., csütörtök

Citromos petrezselymes csirkemell

 
 
Savanykásan pikáns, kellemes-friss ízű, a görög joghurttól krémes csirkés finomság. Egyéb zsiradék nélkül készítettem, a joghurt zsírossága bőven elég volt. Melegen is finom bulgurral, barna rizzsel vagy akár édesburgonyával, de hidegen salátába keverve is nagyszerű fogás.
Vigyázat, óriási adag, a maradék mehet a fagyasztóba kis dobozkákba. :-)
  
Hozzávalók:
  • 1,5 kg csirkemellfilé
  • 3 dl görög joghurt
  • 1,5 db bio citrom facsart leve és rostja
  • 1 csokor friss petrezselyem (nálam cserepes növény lenyírása volt)
  • 1 púpos teáskanál szárított petrezselyem
  • 8 gerezd fokhagyma
  • himalája só
  • frissen őrölt tarkabors (fekete-, fehér-, zöld- és rózsabors), szegfűbors és koriander
  
Elkészítés:
  • A húst felkockáztam.
  • A görög joghurt kétharmadát a húsra kanalaztam, ráfacsartam 1 db citrom levét és hozzáadtam a rostját is, rászórtam a borsot, rákerült a zúzott fokhagyma is, és alaposan összekevertem. Kb. 1 órát hagytam állni a pácban.
  • A húst fehéredésig sütöttem, majd öntöttem alá pici vizet, sóztam, és fedő alatt közepes lángon megpároltam.
  • Amikor a hús megpárolódott, kicsit főztem még fedő nélkül, hogy egy kicsit elfőjön a leve.
  • Végül rákanalaztam a maradék joghurtot, hozzáfacsartam még fél citrom levét és rostját, és beleszórtam az apróra vágott petrezselymet és a szárított petrezselymet, és egy percig együtt forraltam.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése