2019. február 3., vasárnap

Mákos-túrós-citromos-almás lepény (cukormentes, zabpehellyel)




Újabb gyorsan és egyszerűen elkészíthető egészséges desszert. Nagyon finom!
 
     
Hozzávalók:
  • 25 dkg zsírszegény túró
  • 20 dkg cottage cheese (helyettesíthető túróval)
  • 20 dkg darált mák
  • 20 dkg aprószemű zabpehely
  • 2 púpos teáskanál sütőpor
  • 1 nagy csipet só
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 evőkanál vaníliakivonat
  • 15 dkg eritrit
  • 1 db golden alma
  • 2 tojás
  • 1,5 dl natúr krémes joghurt
  • 1 dl tej
  • 1,5 db citrom kifacsart leve és rostja
  • 1 db citrom reszelt héja

Elkészítés:
  • A tojásokat habverővel kissé felvertem. Hozzáadtam a joghurtot, a citromlevet, a tejet, a vaníliakivonatot, a sót, a fahéjat, a reszelt citromhéjat, majd alaposan összekevertem. 
  • Az almát lereszeltem, és a tojásos elegyhez kevertem.
  • Hozzáadtam az áttört túrót és a cottage cheese-t.
  • Beleszórtam az eritritet, a sütőporral elkevert zabpelyhet és a mákot, majd összekevertem.
  • A masszát 15-20 percig pihentettem, míg a zabpehely megszívta magát. 
  • Egy 28 cm-es kapcsos tortaformát vékonyan kikentem kókuszzsírral, megszórtam zabpehelyliszttel, majd belekanalaztam a masszát és elegyengettem.
  • 160 fokon kb. 60 percig sütöttem.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése