2021. december 4., szombat

Birsalmás bögrés süti

   

     
   

 

Először termett a birsalmafám, vagyis inkább bokrom. Igaz, hogy apró almákkal ajándékozott meg, és egy tálkánál több nem is lett,  de mégis saját és bio. Nyersen igen fanyar volt, így nagyobb részéből süteményt sütöttem, ízletes végeredménnyel.

A villámgyors, egyszerű, elronthatatlan bögrés meggyes receptemet vettem alapul, és remekül működött meggy helyett birsalmával. 

A bögre 2,5 dl-es, bőven mérve.

     

Hozzávalók:

  • 2 bögre liszt
  • 1 zacskó sütőpor a liszthez keverve
  • 1 nagy csipet só
  • 1 bögre nádcukor
  • 3 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 bögre tej
  • 1 dl napraforgó olaj
  • 2 egész tojás
  • 2,5 bögre apróra kockázott birsalma

  

Elkészítés:

  • Összekevertem külön a száraz anyagokat és külön a nedveseket.
  • A nedveshez apránként hozzáadtam a szárazat, és fakanállal homogénre kevertem.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire öntöttem a tésztát és elegyengettem.
  • A tészta tetejére szórtam a birsalma kockákat, majd picit lenyomkodtam.
  • 180 fokos sütőben kb. 30-35 percig sütöttem tűpróbával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése