2022. augusztus 2., kedd

Babos-lecsós csirkeragu magyarosan


   
Nem egy szokványos fogás a fagyasztóban talált csirkemell, babkonzerv, és némi maradék zöldség találkozásából. 
   

Hozzávalók:
  • 1 egész csirkemellfilé falatnyi darabokra kockázva
  • 2 fej vöröshagyma apróra kockázva
  • kacsazsír
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1,5 evőkanál őrölt pirospaprika
  • frissen őrölt tarkabors
  • 2 teáskanál adalékszer- és sómentes ételízesítő
  • só ízlés szerint
  • 3 db érett paradicsom
  • 3 db lecsópaprika
  • 1 db kápia paprika
  • 1 dl száraz rozé
  • 1 doboz vörösbab konzerv
  • 10 db kisebb krumpli
  • 3 dl tejföl + 3 evőkanál tej + 2 evőkanál kukoricakeményítő
  
Elkészítés:
  • A vöröshagymát a kacsazsíron megdinszteltem, majd hozzáadtam a húst és fehéredésig sütöttem.
  • Hozzáadtam a zúzott fokhagymát és a pirospaprikát, és rövid ideig alacsony hőmérsékleten keverve pirítottam.
  • Belekerült a kockázott paprika és a paradicsom, sóztam, borsoztam, hozzáadtam az ételízesítőt, felöntöttem a rozéval, és adtam hozzá egy keveset a babkonzerv levéből. Fedő alatt időnként átkeverve puhára pároltam.
  • Közben egy másik edényben a kisebb darabokra vágott krumplit félpuhára főztem, majd a raguhoz adva készre főztem. (Paradicsomos közegben nehezebben puhul a burgonya, ezért főztem inkább külön.)
  • Amikor megfőtt a ragu, hozzáadtam a babkonzervet levével együtt.
  • Végül a hideg tejföl, tej és keményítő keverékével besűrítettem, és kb. még 2 percig főztem. (Nem szabad sokáig főzni a keményítőt, mert csökken a hatása, behígul.)
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése