2022. november 9., szerda

Túrós sajtos pogácsa

 

  

Nagyon finom pogireceptet sikerült összehoznom. Sajtos kívül-belül, plusz került bele túró, amitől kellemesen puha volt a belseje. Olyan "kőmég" íze lett, el is fogyott gyorsan. :-)
  
  
Hozzávalók:
  
  • 50 dkg liszt (kelt tésztához való lisztet használtam, ha ez nincs, érdemes a sima liszt felét rétesliszttel cserélni)
  • 10 dkg hideg vaj
  • 15 dkg sajt reszelve (ementáli került bele)
  • 3 dkg friss élesztő + 0,5 dl langyos tej + 1 teáskanál cukor
  • 25 dkg túró 
  • 1,5 dl zsíros tejföl
  • 1 egész tojás
  • 2 púpozott teáskanál só
  • + 10 dkg reszelt sajt a tetejére
  
Elkészítés:
  
  • Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttattam.
  • A lisztben elmorzsoltam a hideg vajat, majd hozzákevertem a reszelt sajtot.
  • Hozzáadtam a felfutott élesztőt és gyúrni kezdtem.
  • Hozzáadtam a túrót, a tejfölt és a tojást is, és gyúrtam tovább.
  • Legvégül a sót adtam hozzá, majd ruganyos tésztát gyúrtam belőle. (Ha ragacsosnak érezzük mehet hozzá még egy-két marék liszt, de ne lisztezzük túl.)
  • Fedett tálban, meleg helyen egy órát hagytam kelni.
  • Amikor a tészta megkelt, vékony téglalap alakúra nyújtottam, és egyszer meghajtogattam (félbe, és megint félbe).
  • A hajtogatás után azonnal kinyújtottam kb. 1 ujjnyi vastagra (ízlés dolga, lehet vastagabbra is, akkor magasabb lesz és kevesebb lesz belőle), így két tepsinyi lett ebből az adagból. 
  • A tészta tetejét beirdaltam, és megszórtam a sajttal.
  • A tésztát kiszaggattam, és sütőpapírral bélelt tepsire raktam.
  • 160 fokon sütöttem (alsó-felső sütés és légkeverés) kb. 13-15 percet, míg barnulni kezdett a teteje.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése