2023. június 5., hétfő

Sajtos kocka

   

   
    

Gyorsan szerettem volna egy finom pogit összeütni az éppen otthon talált készletből. Így került bele vaj helyett zsír, és a szokásos szaggatás helyett pizzavágóval kockákra vágtam. Megspóroltam a kimaradt tészta újragyúrását-nyújtását-szaggatását, olyan megúszós pogi lett. De az ízére és állagára nem volt panasz: kívül roppanós, belül puha, duplán sajtos.   

     

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt (fele rétesliszt, fele finomliszt)
  • 2 teáskanál só
  • 3 dkg élesztő + 1 teáskanál cukor + 0,5 dl langyos tej
  • 18 dkg reszelt sajt
  • 12 dkg sertészsír
  • 1,5 dl zsíros tejföl
  • 1 egész tojás
  • + 15 dkg reszelt sajt a tetejére
  

Elkészítés:

  • Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttattam.
  • A lisztben elkevertem a sót, majd a zsírt elmorzsoltam benne.
  • Hozzáadtam az élesztőt és elkevertem.
  • Belekerült a reszelt sajt, elkevertem, majd jött hozzá a tejföl és a tojás is.
  • A tésztát összegyúrtam, majd lefedve meleg helyen egy órát hagytam kelni.
  • A megkelt tésztát kb. ujjnyi vastag téglalap alakra nyújtottam, megszórtam a reszelt sajttal, majd pizzavágóval kockákra vágtam.
  • Légkeveréssel kb. 165 fokon kb. 15-17 percet sütöttem.
  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése