2009. január 9., péntek

Még egy kis utókarácsony - Puha mézes puszedli

    


   
A receptet a Nők Lapja Cafe-n találtam, Bilonka mézes puszedlijeként.
  
Már régen le szerettem volna cserélni a szokásos mézeskalács receptemet, mert hiába volt finom a végeredmény, mindig olyan kőkemény volt, hogy majd' beletört a fogunk. Úgyhogy a mézeskalácsot puszedlire cseréltem, nem bántam meg, nagyon finom lett, és főleg: puha!! Ráadásul elkészíteni is sokkal egyszerűbb, se nyújtani, se szaggatni nem kell. :-) Szóval süti téren ez a "puszi" a 2008-as karácsony sztárja volt, a mézesek non plus ultrája. Ipari mennyiségben sütöttem, egyik dobozt a másik után töltöttem meg: ajándék is lett belőle, és persze itthonra is maradt bőven, ahogy a képen is látszik.
  
Hozzávalók
   
  • 3 tojás sárgája
  • 1 egész tojás
  • 15 dkg porcukor
  • 25 dkg méz
  • 5 dkg vaj
  • 4 evőkanál tejföl
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2-3 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
  • 60 dkg liszt
  • 2 teáskanál szódabikarbóna
   
Elkészítés lépésről lépésre

    
  1. 3 tojás sárgáját és 1 egész tojást kikeverünk 15 dkg porcukorral.
  2. 25 dkg mézet és 5 dkg zsírt meglangyosítunk, hogy folyós legyen.
  3. A folyós mézet és a vajat a tojásos keverékhez öntjök. Belekavarunk 4 evőkanál tejfölt, egy csomag vaníliás cukrot és a mézeskalács fűszerkeveréket.
  4. 60 dkg liszthez hozzákeverünk 2 teáskanál szódabikarbónát, utána ezt a lisztet hozzádolgozzuk a kikevert folyékony alkotórészekhez.
  5. A tésztát betesszük pihenni a hűtőbe. Másnapra kellően szilárd, formázható lesz.
  6. Másnap kisütjük. A sütés: golyócskákat formálunk. Viszonylag egyformák lesznek, ha egy teáskanállal szedegetjük a tésztamasszát. 160-170 fokon 10-12 perc alatt megsül.
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése