2009. július 29., szerda

Töklecsó

  
  
Történt vagy másfél hete, hogy kaptam egy gyönyörű szép házi termesztésű bio tököt. Amiért ezúton is köszönet Barnának és Zsoltinak. :-)
Azonnal láttam sorsát: lecsóban fogja végezni. Először a férjemtől hallottam pár éve, hogy a lecsót tökkel is lehet készíteni. Bár először furcsán hangzott ("hát-az-meg-mi-a-tök?!"), mert nekem ugye van a kapros tökfőzelék, meg külön a lecsó... De kipróbáltam, bevált, és azóta rendszeresen kerül nálunk az asztalra. Gyorsan elkészül, finom, nem igazán "tök-jellegű", így még az is megeszi, aki egyébként utálja a tököt.
És nem, nem kell bele kapor. ;-)
  
Hozzávalók
  • 1 közepes méretű főzőtök
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 db zöldpaprika
  • 2 db paradicsom
  • 5 db tojás
  • kevés vaj
  • só, őrölt bors
    
Elkészítés
A megtisztított, meghámozott tököt négyfelé vágtam, belső magos részét kikapartam, majd felkockáztam. A paradicsomot és a paprikát tisztítás után feldaraboltam és egy tálban félretettem. A megpucolt és apróra vágott vöröshagymát kevés vajon megfonnyasztottam, majd a paradicsomot és a paprikát hozzáadva rövid ideig pároltam. Beleszórtam a tököt, sóval és őrölt borssal ízesítettem, majd gyakori keverés mellett fedő alatt puhára pároltam. Amikor elkészült, hozzáöntöttem a simára kevert tojásokat és „kocsonyásra” sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése