2010. április 28., szerda

Kakaós "tiramisu"






Az eredeti olasz tiramisu jó erős feketekávéból készül, alkohollal és kakaóporral megbolondítva - ez a kombináció tényleg feldobja az embert. A mostani desszertem viszont csak ál-tiramisu lett: nem került bele se kávé, se alkohol, csak kakaó. De azért persze finom volt.

Hozzávalók
  • 2 csomag babapiskóta
  • 0,5 l habtejszín
  • 2 teáskanál keményítő
  • 50 dkg mascarpone
  • 2 csomag bourbon vaníliás cukor
  • porcukor
  • kakaópor (jó minőségű, cukrozatlan)
  • tej
  •  

Elkészítés
  • Kakaóporból, kevés porcukorból és langyos tejből kakaót kavartam egy mély tányérban.
  • A jól behűtött habtejszínt a vaníliás cukorral, kevés porcukorral és a keményítővel kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a mascarponét, és rövid ideig tovább vertem.
  • A babapiskótákat egyenként megmártogattam a kakaóban, majd egy tepsibe szorosan egymás mellé sorakoztattam őket egy rétegben.
  • A piskótasor tetejére rákentem a tejszínhabos-mascarponés krém felét, majd vékonyan megszórtam kakaóporral.
  • A krémre újabb sor kakaóban áztatott piskótát rétegeztem, majd rákentem a krém másik felét, tetejét pedig kakaóporral díszítettem.
  • Betettem a hűtőszekrénybe, és 4-5 órát érleltem fogyasztás előtt.
  
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése