2011. január 23., vasárnap

Calzone pizza

  



 
A calzone (félbehajtott, vagy töltött) pizza teljesen más jellegű, mint normál társa. A tészta összehajtása miatt a töltelék zárt térben gyakorlatilag megpárolódik, a sajt így nem szárad ki, hanem összeolvad a töltelék többi részével, a pizza teteje viszont ropogósra sül.
 
Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt (fele sima, fele durum)
  • 1 teáskanál só
  • 1 dl langyos tej
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 csapott evőkanál nádcukor
  • kb. 1,25 dl langyos víz
  • kb. 2 evőkanál olíva olaj

Elkészítés:
  • A langyos tejben elkevertem a cukrot, hozzámorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen felfuttattam.
  • A kétféle lisztet összekevertem, elkevertem benne a sót, hozzáöntöttem a felfutott élesztőt és kézzel elkevertem. Hozzáadtam egy kevés olívaolajat és tovább kavargattam. Hozzáöntöttem a vizet és alaposan összegyúrtam.
  • Kb. 10 percig dagasztottam a tésztát (a tészta állagától függően szükséges lehet egy kevés víz vagy liszt hozzáadására, a lényeg, hogy könnyű, egészen ruganyos tésztát kell kapnunk), majd két gombócot formálva belőle kilisztezett kelesztőtálba tettem és langyos helyen kb. 45 percig kelesztettem.
  • Amikor a tészta megkelt, mindkettőt kör alakúra (vagy legalábbis ahhoz hasonlóra) nyújtottam. Az egyiket fokhagymás-fűszeres sűrített paradicsommal, a másikat fokhagymás tejföllel kentem meg, és megszórtam szeletelt gombával, párolt kukoricával, póréhagymával és reszelt sajttal. A pizzákat félbehajtottam, a szélüket alaposan lenyomkodtam, majd sütőpapírral bélelt tepsire fektettem. A tészták tetejét vékonyan megkentem olívaolajjal.
  • A pizzákat kb. 185 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütöttem.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése