2011. január 18., kedd

Durum pizza

   
 


A durumbúza lisztje jóval egészségesebb, mint a hagyományos búzáé: vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, remek rostforrás. Lassan felszívódó szénhidrátként kevésbé emeli meg a vércukorszintet, sokáig tartó teltségérzetet okoz, így kevesebb mennyiséggel is jóllakunk, ráadásul könnyen emészthető.

Most durumlisztből készítettem a pizzát. Bár teljesen más állagú lett, mintha sima lisztből gyúrtam volna, különleges, jó ízű lett a tésztája. Lyukacsos, teflon pizza sütőlapon sütöttem, így a szokásos mennyiségből 2 db 32 cm-es, vékonytésztás pizza lett. Az egyiket bazsalikomos-oregánós-fokhagymás sűrített paradicsommal kentem meg, a másikra pedig krémsajtos-fokhagymás tejföl került alapként. Megszórtam mindkettőt vékonyra szeletelt friss gombával, párolt kukoricával, karikára vágott póréhagymával és reszelt sajttal.

Hozzávalók:
  • 40 dkg durumliszt
  • 1 teáskanál só
  • 1 dl langyos tej
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 csapott evőkanál nádcukor
  • kb. 1,25 dl langyos víz
  • kb. 2 evőkanálnyi olívaolaj
  
Elkészítés:
  • A langyos tejben elkevertem a cukrot, hozzámorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen felfuttattam.
  • A lisztben elkevertem a sót, hozzáöntöttem a felfutott élesztőt és kézzel elkevertem. Hozzáadtam egy kevés olívaolajat és tovább kavargattam. Hozzáöntöttem a vizet és alaposan összegyúrtam.
  • Kb. 10 percig dagasztottam a tésztát (a tészta állagától függően szükséges lehet egy kevés víz vagy liszt hozzáadására, a lényeg, hogy könnyű, egészen ruganyos tésztát kell kapnunk), majd két gombócot formálva belőle kilisztezett kelesztőtálba tettem és langyos helyen kb. 45 percig kelesztettem.
  • Amikor a tészta megkelt, az olajjal vékonyan megkent pizza sütőlapra nyújtottam. Az egyiket fokhagymás-fűszeres sűrített paradicsommal, a másikat krémsajtos-fokhagymás tejföllel kentem, és megszórtam szeletelt gombával, párolt kukoricával, póréhagymával és reszelt sajttal.
  • A pizzát kb. 185 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem. (A vékony tészta és a lyukacsos sütőlap miatt bőven elég volt negyed óra sütés, míg a vastagabb tésztához kellene kb. 25 perc.)
     

3 megjegyzés:

  1. Szuper recept, kipróbáltam. Azóta már 4szer sütöttem így.

    VálaszTörlés
  2. Klassz ez a recept. Köszi :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó és könnyű elkészíteni. Nagy sikere volt! 😇Gyakran fogom készíteni.

    VálaszTörlés