2011. január 16., vasárnap

Tárkonyos pulykaraguleves

  
 
Igencsak rendhagyóra sikeredett ez a raguleves, mert sokféle zöldség került bele, és jóval nagyobb arányban, mint a hús. Így inkább zöldségleves jellege lett, a bio zöldségeknek köszönhetően karakteres ízekkel. Szerintem sokkal finomabb így, mintha a hús dominálna benne.

Hozzávalók:
  • 60 dkg pulykamellfilé
  • 3 db karalábé
  • 3 db zeller
  • 3 szál petrezselyemgyökér
  • 1 szál pasztinák
  • 6 szál sárgarépa
  • 8 db kisebb burgonya
  • 1 db kisebb cukkini
  • 4 db kisebb vöröshagyma
  • 6 gerezd fokhagyma
  • natúr ételízesítő (só- és adalékszermentes, csak szárított zöldségekből áll)
  • só, őrölt fehérbors
  • 4-5 mokkáskanál szárított tárkony
  • 3-4 dl tejföl
  • 2 evőkanál liszt
  • kevés olaj
 
Elkészítés:
  • A zöldségeket megpucoltam, megtisztítottam majd felaprítottam.
  • Az apróra vágott vöröshagymát olajon megdinszteltem, majd rádobtam a felkockázott pulykamellet és fehéredésig sütöttem. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát, sóztam, borsoztam, szórtam bele natúr ételízesítőt, pici vizet öntöttem alá, és fedő alatt pár percig pároltam.
  • A húshoz hozzáadtam a zöldségeket, beleszórtam a szárított tárkony felét, majd felengedtem annyi vízzel, hogy ellepte. Fedő alatt készre pároltam.
  • A lisztből és tejfölből habarást készítettem, majd besűrítettem vele a levest. Hozzáadtam a szárított tárkony másik felét, és néhány percig forraltam.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése