2011. január 15., szombat

Vegyes zöldségkrémleves

 
  
Biozöldségekből készítettem ezt a gyors levest, ami pirított kenyérdarabokkal és reszelt füstöltsajttal tálalva remek egytálétel lett.

Hozzávalók:
  • 1 db nagyobb karalábé
  • 5 db kisebb zeller
  • 4 szál petrezselyemgyökér
  • 8 szál répa
  • 4 db kisebb burgonya
  • 2 db vöröshagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • kb. 2 dl tej
  • 3 dl tejföl
  • kevés vaj
  • só, őrölt fehérbors
  • natúr ételízesítő (só- és adalékszermentes, csak aprított, szárított zöldségekből áll)
  
Elkészítés:
  • A zöldségeket meghámoztam, megtisztítottam és feldaraboltam.
  • A vöröshagymát apróra vágtam, majd kevés vajon megfonnyasztottam. Hozzáadtam a zöldségeket és a zúzott fokhagymát, majd pár percig dinszteltem. Felöntöttem vízzel, hogy éppen ellepte a zöldségeket és befedtem. Amikor felforrt, sóztam, borsoztam, és adtam hozzá egy kevés natúr ételízesítőt, majd fedő alatt megpároltam. Főzés közben öntöttem hozzá egy kevés tejet.
  • Amikor a zöldségek megpárolódtak botmixerrel pürésítettem, majd a tejfölt hozzáadva simára kevertem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése