2011. január 14., péntek

Tejfölös-mustáros lencsefőzelék

   
 
A lencsefőzeléknek ezt a pikáns-savanykás változatát szeretem, tejföllel-mustárral, és egy kevés fokhagymával megbolondítva.

Hozzávalók:
  • 50 dkg lencse
  • 4 db babérlevél
  • 3 mokkáskanál cukor
  • só, őrölt fehérbors
  • 2 db közepes méretű vöröshagyma apróra vágva
  • 4 gerezd fokhagyma
  • kevés olaj
  • 3 evőkanál liszt
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika
  • 3 dl tejföl
  • kb. 2-3 evőkanál mustár
 
Elkészítés:
  • A lencsét átválogattam, átmostam, majd vízbe áztattam.
  • Kb. 2 óra áztatás után a lencsét a babérlevéllel és annyi vízzel együtt, hogy pár centivel ellepte, feltettem főni. Amikor felforrt, adtam hozzá cukrot, sót és őrölt fehérborsot.
  • Az apróra vágott vöröshagymát kevés olajon megdinszteltem és a fővésben lévő lencséhez adtam a zúzott fokhagymával együtt. 
  • Elkészítettem a rántást: olajon középbarnára pirítottam a lisztet, majd a tűzhelyről levéve hozzákevertem a pirospaprikát, végül habverővel csomómentesre kevertem a tejföllel és a mustárral.
  • Amikor a lencse megfőtt (kb. 35-40 perc kellett hozzá), besűrítettem a rántással, és folyamatos kevergatás mellett még pár percig főztem.
  

1 megjegyzés: