2011. március 17., csütörtök

Joghurtos káposztaleves

   
  
"Mindentbele" káposztaleves biozöldségekből, durumlisztes-pirospaprikás-joghurtos rántással sűrítve. A hozzávalók felaprítása után szembesültem azzal, hogy ezt bizony csak "kondérban" tudom megfőzni, akkora adag lesz. Szóval ha valakinek káposztalevesre szottyan kedve, nyugodtan lehet felezni az alábbi adagot.
  
Hozzávalók:
  • 2 db vöröshagyma
  • egy kevés szőlőmagolaj
  • 1 fej káposzta
  • 4-5 db burgonya
  • 5 szál sárgarépa
  • 3 szál petrezselyemgyökér
  • 1 szál pasztinák
  • 2 db kisebb zellergumó
  • 5-6 db csicsóka
  • 6 gerezd fokhagyma
  • só, őrölt fehérbors, őrölt köménymag
  • durumliszt
  • őrölt pirospaprika
  • joghurt
  
Elkészítés:
  • A zöldségeket megtisztítottam és felaprítottam.
  • Az apróra vágott vöröshagymát egy kevés szőlőmagolajon megfonnyasztottam, majd rászórtam a felaprított zöldségeket és folyamatos keverés melett pár percig pirítottam. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát, sóztam, borsoztam, szórtam rá egy kevés őrölt köménymagot, majd vizet öntöttem alá és fedő alatt megpároltam.
  • Kevés olajból, durumlisztből, őrölt pirospaprikából és joghurtból rántást készítettem, és besűrítettem vele a kész levest. Egy-két perc forralás után tálaltam.
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése