2011. május 18., szerda

Amerikai palacsinta

   

Jamie Oliver amerikai palacsinta receptje alapján készítettem és házi fahéjas szilvadzsemmel leöntve tálaltam. Nagyon jó a recept: pillanatok alatt összeállítható, és pihentetni sem kell, így percek alatt remek falatokat készíthetünk. Az állaga szerintem nem olyan "palacsintás", inkább piskótára emlékeztet, de nagyon finom.
Bár az amerikaiaknál ez tipikus reggeli, mi most vacsorára ettük.
  
Hozzávalók:
  • 3 egész nagy tojás
  • 11,5 dkg liszt
  • 1 púpozott teáskanál szódabikarbóna
  • 1,4 dl tej
  • 1 csipet só
  
Elkészítés:
  • A tojásokat megmostam és szétválasztottam.
  • A tojás sárgájához hozzáadtam a tejet és a szódabikarbónával elkevert lisztet, majd elkevertem.
  • A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, majd egy nagy fakanállal óvatosan a tojássárgás-tejes-lisztes keverékbe forgattam. Mivel nem igényel pihentetést, azonnal sütni kezdtem.
  • A palacsintasütő közepére szedtem egy kisebb merőkanálnyi masszát, elegyengettem, és alacsony hőfokon sütni kezdtem. (Mivel elég vastag a tésztája, nem akartam túl nagy lángon sütni, így szépen átsült, de nem égett meg.) Amikor az alja már megsült, falapáttal óvatosan átfordítottam és a másik oldalát is aranybarnára sütöttem.
         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése