2011. május 8., vasárnap

Baconos parmezános pizza

   
   


Nemrégiben készült gyors vendégváró vastagtésztás pizza félig durumlisztből, fokhagymás tejföllel megkenve, bacon szalonnával és parmezánnal megszórva, póréhagymával megbolondítva.  
    
Hozzávalók a tésztához:
  • 40 dkg liszt (fele fehérliszt, fele durumliszt)
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 dl langyos tej
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 evőkanál cukor
  • kb. 1,25 dl langyos víz
  • kevés olívaolaj
  
A tészta elkészítése:
  • A langyos tejben elkevertem a cukrot, hozzámorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen felfuttattam.
  • A lisztben elkevertem a sót, hozzáöntöttem a felfutott élesztőt és kézzel elkevertem. Hozzáadtam egy kevés olívaolajat és tovább kavargattam. Hozzáöntöttem a vizet és alaposan összegyúrtam.
  • Kb. 10 percig dagasztottam a tésztát (a tészta állagától függően szükséges lehet egy kevés víz vagy liszt hozzáadására, a lényeg, hogy könnyű, egészen ruganyos tésztát kell kapnunk), majd gombócot formálva belőle kilisztezett kelesztőtálba tettem és langyos helyen kb. 45 percig kelesztettem.
  • Amikor a tészta megkelt egy sütőpapírral kibélelt tepsibe nyújtottam. A tészta tetejét megkentem fokhagymás tejföllel, megszórtam kockázott bacon szalonnával, karikára vágott póréhagymával, reszelt edami sajttal és parmezánnal.
  • A pizzát kb. 185 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütöttem.
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése